26 Mart 2013 Salı

Oğullarımız için Kendimizi Geliştirelim:)

Herkese selamlar
Yavru aslanlarımızla bir günümüz daha başladı. Akın maalesef bugün hasta:( burnu akıyor ve dişleri çıkıyor. Anlayacağınız uykusuz geceler yine başımda:)

Şimdi size birkaç kitap önerisinde bulunacağım. Hepsi birbirinden faydalı ; hadi bakalım oğullarımız için kendimizi geliştirelim :)

 
 
Bebek ve çocuk bakım ansiklopedisi ; gerçekten ansiklopedi :) bu kitap doğal yöntemleri benimsemiş. yani annem bana nasıl baktıysa öyle. Şimdi soracaksınız nasıl diye, şöyle açıklayayım; hazır bezleri unutun, ıslak mendil mi? oda ne ,pamuk  var? pamuğu ıslatın hooooop popolar silinsin;
hazır mamalar mı ? allah aşkına kuzum kendin yapıver.....
 
       Aynen böyle , hazır bez kullanmayın diyor , çünkü hazır bez hem kimyasal içeriyor, hemde atığı çevreye zararlı. Eğer yıkanabilir bezler kullanırsan (tabii yıkadığın deterjan organik olacak yada kalıp sabun) çevreye gereksiz atık göndermemiş olursun. Aslındaa çok mantıklı ama yaşadığımız zaman dilimi buna pek uygun değil sanki. Hoş, insan isteyince neler olmaz değilmi? Belki de biraz duyarlı olmamız fena olmaz. Valla ben yapamadım yapan olursada saygıyla önünde eğilirim. Gelelim pamuk konusuna; aynı sebep , ıslak mendiller kimyasal içeriyor ve zararlı.Bu arada pamuğumuzda kimyasallarla beyazlatılmamış olacak. Hazır mamalar yerine sen mamanı kendin yap diyor. meyveleri ez , muhallebi yap falan filan. İçindeki bilgiler bunlarla sınırlı değil tabiiki .Birçok durum için doğal çözümler sunmuş tavsiye ederim
 
erkek bebek bakımı ise anlayacağınız üzere erkek bebekler için spesifik bir kitap ve faydalı. Erkek dünyasına yabancı olan annelere ışık tutuyor tavsiye ederim:)
 
ve benim en hızlı okuduğum kitap; dahi çocuk yetiştirmek . Kesinlikle bunu edinin. İçinde fazlasıyla yararlı bilgiler var . Belki de miniğim bilim adamı olur , o zamann yazarı arayıp teşekkür ederiz:)
 
ve Sabiha hanım ; birçok kitabını okudum genel olarak hep aynı konu ' anne çocuğunun yanında olmalı'. Valla bana işi bıraktırtmayı neredeyse başarıyordu. Ancak tabii maddi ihtiyaçların gereksinimleri daha ağır bastı. Çok faydalı bir kitap. özellikle çalışan anneler için.
 
Söylemesi benden okuması sizden:) kolay gelsin....

2 yorum:

hunkar dedi ki...

Ben bu tür öğretici kitapları hiç okuyamıyorum, daralıyorum... Gidişatları illa mantığımın onaylaması gerekir türünden inadım yüzünden olabilir. Fakat Güneş'in ilk yaşlarında bolca seminer ve konferans izledim. Duymak bana daha iyi geliyor sanırım. Fakat bence her anne-baba kendini geliştirmeli, bilgi nerdeyse ordan almalı tabii ki... Prof.Dr Bengi Semerci'yi tavsiye ediyorum ben de :)
www.bengisemerci.com

Unknown dedi ki...

hünkar hanım merhaba
ilginiz için çok teşekkür ediyorum.sizinle aynı görüşteyim:) burda tavsiye ettiğim kitaplar benim mantığıma uyanlar.çogunu işe başlamadan önce Akın'ı uyuturken okudum. siz şanslısınız seminerlere katılabilme imkanınız olmuş. deneyimlerinizi bizle paylaşırsanız sevinirim. Tavsiye ettiğiniz konuyu araştırıp blog da yer vereceğim. teşekkürler:)