21 Nisan 2013 Pazar

Akın'la kültürel faaliyetler:)

Daha pek miniktim sanırım ilkokul 3 de falan. Eskiden ev hanımları altın günlerini şimdiki gibi dışlarda değil evde kısırlı kekli yaparlardı. İşte o zamanlarda annem taktı beni koluna güne götürdü. Gittiğimiz teyzenin evinde , duvarında birşey dikkatimi çekti. Sevgili anneminde dikkatini çekmiş olacakki hemen teyzeye sordu ' çervevedeki nedir Allah aşkına' teyze cevap verdi ' benim torunun ilk karalaması' :) o zaman benim kıskançlığımı kazanan olaya annemin yorumu ' daha neler ' di.
Annemin o zaman kınadığı resmin bir benzeri şimdi bizde de var:)




 Meğer sevgili gün teyzesinin yaptığı ne kadar doğruymuş. Erdinç Güllü'nün ' dahi çocuk yetiştirmek' adlı kitabında resim çizmek yada işte çocuğun eline kağıt kalem verip birşeyler çizmesini istemek ve çocuğu överek bunu teşvik etmenin ne kadar önemli olduğunu anlatmış.
Resim çizmek çocuğun hayal dunyasını müthiş geliştiren muhteşem ötesi fevkaladenin fevkinde bir araç:)
Çocuğun eli kalem tutmaya elverişli hale gelince hop hemen eline kalemi tutuşturuyoruz. Hatta artık parmak boyaları var hemen alıyoruz parmakları kullanarak hayal dünyasının denizine şöyle kocaman bir yelkenli ile açılmasını sağlıyoruz. Bırakalım boyasın, çizsin, karalasın sanatını konuştursun:)
Çizerken müdahale etmek yok. Mavi bir güneş, mor bir ağaç , 4 ayaklı bir kuş ....herşeyi çizebilir ; artık hayal dünyası ona ne söyledi ise o gerçek. Asla sınırlamamak gerekir' yavrum hiç mor ağaç olurmu, ağaç dediğin kahve rengi olur, güneş ise sarı' demeyeceğiz yani.
Sonra çizdiklerini anlattıracağız, bakalım denizde neler görmüş. Çok eğlenceli değilmi? Akın şuan tam anlatamıyor ama anlatabileceği zamanı iple çekiyorum.
Ve en sonunda biricik minik Salvador Dali mızın resmini çerçeveletip asıyoruz. Kendine güvenli minik eller yetiştiriyoruz.

 Biz Akın'la bazen serbest çalışıyoruz bazen ise bu kitabı kullanıyoruz . Çok güzel bir kitap mutlaka tavsiye ederim. Sizi çok güzel yönlendiriyor. Hem çocuğunuza ne sormalısınız bunu belirtiyor, hem de makarna boyamak ve yapıştırmak, pamuklardan koyun yapmak gibi farklı aktiviteler sunuyor.


Eee bu kadar anlattıktan sonra herkese iyi eğlenceler dilemek kalıyor bana da :)







2 yorum:

Unknown dedi ki...

Süper. Ama cocugun boyayi yememesi de lazim:))

Unknown dedi ki...

Merhaba Leylacım ,

Uzak kaldın blogundan epey.. Ben de -blogumda yarışma ve çekiliş düzenledim. Duyurup blogunda paylaşabilirsen hem daha çok kişi kazanma fırsatı yakalayabilir hem de sen, katılım koşullarıyla tabii kii :) Paylaşan blogger arkadaşlarıma ben de blogumda yer vereceğim.

Sevgiler...